Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Biografie - příběh života: efektivní nástroj pro nastavení individuální péče o člověka
LORKO, Radomíra
Práce se zabývá možností, zda a jak lze využít biografii v terénní sociální práci při podpoře samostatného bydlení lidí s mentálním handicapem. Služba podporující samostatnost a rozvoj v oblastech sociálního začleňování se ve své praxi opírá o metodu Plánování zaměřené na člověka, jejímž výsledkem je sestavený Individuální plán. Ve své práci se snažím prokázat, že tento Individuální plán může být smysluplně obohacen o důležité prvky z historie klienta a může zohledňovat jejich důležitost v současném prožívání a zvládání klienta. Tyto prvky, získané pomocí záznamu biografie, označuji jako klíčové biografické prvky. U těchto prvků pozoruji to, zda hrají pozitivní nebo negativní roli v životě klienta. Jsem přesvědčena, že klíčové pozitivní biografické prvky mohou sloužit jako mosty ke zvládání současné situace a jsou silnými motivátory pro získávání nových kompetencí a pro další osobní rozvoj. Naopak znalost negativních prvků nám může ve spolupráci s klientem pomoci nastavit efektivní komunikaci a přímější cestu ke zvládání a dosahování jednotlivých cílů klienta. Biografie je pro mne v této práci nástrojem, kterým mohu získat klíčové prvky z minulosti života a těmi obohatit i současné záznamy o aktuální situaci klienta. Na základě takto komplexního obrazu mohu klienta podporovat efektivně a s maximální mírou pochopení jeho individuality.
Etický rozměr individuálního plánování v Salesiánském nízkoprahovém zařízení pro děti a mládež
BUBRLOVÁ, Pavlína
Práce se zabývá identifikací eticky nosných témat v procesu individuálního plánování v sociální službě NZDM-SaSM. První část práce se věnuje individuálnímu plánování v nízkoprahovém zařízení pro děti a mládež obecně. Druhá část práce je věnována procesu individuálnímu plánování v NZDM-SaSM. Třetí část práce představuje stěžejní kapitolu a věnuje se etickému rozměru individuálního plánování v NZDM-SaSM.
Možnosti tréninkového bydlení pro klientky azylového domu
HLAVÁČKOVÁ, Tereza
Práce se zabývá možnostmi pomoci pro klientky tréninkového bydlení, které před tím absolvovaly pobyt v azylovém domě pro matky s dětmi. Cílem je zhodnocení procesu podpory v tréninkovém bytě a prezentace zjištěných postupů na jednotlivých kazuistikách. První část práce je zaměřena na sociální práci v azylových domech a její cíle, jelikož je azylové bydlení výchozím bodem klientek v tréninkovém bytě. Druhá část práce se zaobírá sociální prací vykonávanou v tréninkových bytech a oblastmi podpory, které tato služba nabízí. Celý proces je prezentován ve třetí části práce na příkladu konkrétní organizace a kazuistikách tří klientek. V závěru práce jsou zhodnoceny možnosti podpory klientek v rámci tréninkového bydlení. Příklady spolupráce s klientkami jsou shrnuty a jednotlivé oblasti podpory jsou z praktického hlediska reflektovány.
Individuální plánování v NZDM
BAŠTOVÁ, Šárka
Hlavním tématem této diplomové práce je individuální plánování v NZDM z pohledů pracovníků, kteří IP vypracovávají. Tato práce je rovněž složena z teoretické a praktické části. V teoretické části jsou vysvětleny zejména elementární pojmy týkající se zmíněného tématu. Praktická část je poté zaměřena na samostatný výzkum utvořený z rozhovorů se sociálními pracovníky působícími ve stanovených NZDM. Pro realizaci výzkumu jsem zvolila kvalitativní výzkum za pomoci polostrukturovaných rozhovorů. Získaná data byla následně analyzována za pomoci otevřeného a axiálního kódování. Na základě čehož vznikly jednotlivé kategorie, mezi kterými byly v rámci axiálního kódování hledány vztahy. Ze získaných dat byl rovněž utvořen konceptuální model, který pomohl se na data zaměřit systematičtěji.
Příměstský tábor jako prostředek k rozvoji sociální integrace dětí se zdravotním postižením
UHLÍKOVÁ, Barbora
Magisterská diplomová práce se věnuje tématu integrace dětí se speciálními vzdělávacími potřebami obecně, ve školství a ve volnočasových aktivitách. Z volnočasových aktivit bylo zvoleno téma příměstského letního tábora. Teoretická část se věnuje volnému času a možnostem volnočasových aktivit, a to jak před rokem 1989, tak po roce 1989. Dále popisuje možnosti integrace dětí s handicapem a zkoumá otázku: "Jaké jsou příležitosti/možnosti a úskalí integrace dětí se speciálními vzdělávacími potřebami do společnosti?" Praktická část popisuje návrh, přípravu a realizaci projektu pětidenního příměstského tábora pro šest dětí ve dvou skupinách. V každé skupině bylo jedno dítě se speciálními vzdělávacími potřebami: v první skupině chlapec s Downovým syndromem, v druhé skupině chlapec na vozíčku. Projekt byl náročný, ale úspěšný. Kromě projektu tábora je v praktické části kapitola věnovaná rozhovorům s rodiči nebo blízkými dětí, které byly na tomto táboře a také s dobrovolnicí od salesiánů, která má zkušenosti s integrací dětí se speciálními vzdělávacími potřebami.
Osoby bez přístřeší s opakovaným návratem do sociálních služeb
Pouchová, Lucie ; Šťastná, Jaroslava (vedoucí práce) ; Pěnkava, Pavel (oponent)
Diplomová práce se zabývá opakovanými návraty osob bez přístřeší do sociálních služeb. Teoretická část se zaměřuje na popis a na problematické oblasti osob bez přístřeší, kulturně- historický vývoj bezdomovectví v Českých zemích, vymezuje pojem sociální služby a diskutuje model práce s cílovou skupinou v Polsku. V závěru teoretické části je prezentováno středisko pro osoby bez přístřeší Centrum sociálních služeb Bohuslava Bureše (CSSBB) Armáda spásy, jsou tak předvedeny metody práce s cílovou skupinou, popsán způsob vedení dokumentace a publikovány analýzy azylového domu relevantní k tématu práce. Provedený výzkum v praktické části hledá faktory, které způsobily návrat bývalých uživatelů do sociálních služeb. Pro účely práce je fenomén návratů studován u osob, které v období 2007- duben 2012 využily azylový dům v CSSBB Armády spásy, odešly do komerčního bydlení a po odchodu se do jednoho roku vrací zpět do CSSBB v roli zájemce o sociální službu. Pro zjištění byly vedeny polostandardizované rozhovory a bylo přistoupeno k analýze dat (studium dokumentace osobních spisů). Práce dochází ke zjištění faktorů, které mohou mít vliv na návratnost a navrhuje zavedení postupů, které by mohly snížit návratnost.
Analýza individuálních vzdělávacích plánů žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Žáková, Martina ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Tématem diplomové práce je problematika procesu individuálních vzdělávacích plánů žáků se zdravotním postižením a jejich významu pro pedagogickou praxi, ale také pro rodičovskou veřejnost a žáky samé. Teoretické kapitoly pojednávají zejména o přípravě, plánování a realizaci vzdělávacího procesu s využitím individuálního vzdělávacího plánu. Jinými slovy se snaží postihnout postup při vzdělávání žáků se speciálními potřebami a především žáků integrovaných. Dále práce zmiňuje některé principy při vzdělávání žáků podle individuálních vzdělávacích plánů, které by měly být v souladu s právními předpisy pro vzdělávání žáků v této oblasti a respektovat některé zásady, které by měly vést k vytvoření skutečně optimálních podmínek i klimatu pro výuku a integraci těchto žáků. Praktická část potom zjišťuje, jakou nejčastější podobu a informační charakter mají individuální vzdělávací plány integrovaných žáků jedné školy. Podkladem pro tato zjištění jsou dílčí výstupy z obsahové analýzy zkoumaného souboru Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Time management manažerů malých podniků
ZEMANOVÁ, Lenka
Cílem práce je analyzovat a zhodnotit nakládání s časem manažerů malých podniků a navrhnout pro ně optimální využívání času. Konkrétně se práce zaměřuje na manažery v odvětví informačních a komunikačních služeb. V úvodu je však potřeba upozornit na to, že time management je širší pojetí než pouhé splnění úkolů v diáři. Nejdříve bylo vybráno přibližně 10 technik efektivního time managementu, které jsou popsány v teoretické části. Následně byla provedena empirická část pomocí dvou výzkumných metod. Prostřednictvím dotazníkového šetření bylo zjištěno, jak sledovaný vzorek řídí svůj čas a jeho nejčastější nedostatky. Na základě nabytých teoretických znalostí a poznatků z tohoto výzkumu mohl být sestaven návrh pro zefektivnění time managementu zkoumaného vzorku. Aby měl návrh zpětnou vazbu vypovídající o jeho úspěšnosti, byl proveden druhý výzkum prostřednictvím hloubkových individuálních rozhovorů. Po prvním rozhovoru s každým respondentem byl návrh přizpůsoben jeho potřebám a nedostatkům při řízení času, kdy tento individuální plán určitou dobu plnili, a následoval druhý individuální hloubkový rozhovor, při kterém návrh zhodnotili. Původní návrh byl tak o některé části zcela zkrácen, upraven nebo se naopak osvědčila jejich účinnost. Konečným návrhem je tak ucelený plán, který obsahuje detailně popsané kroky pro efektivní time management sledovaného vzorku i s vizuálním příkladem dobře naplánovaného dne.
Etická reflexe individuálního plánování ochrany dítěte
TRAORE, Michaela
Práce se zabývá etickou reflexí procesu individuálního plánování v sociálně-právní ochraně dětí na území České republiky. Popisuje jednotlivé aspekty tohoto typu plánování. Konkrétně vysvětluje pojem individuálního plánování, popisuje, kdo je klientem v tomto procesu, jaká je relevantní legislativa a zaměřuje se také na orgán sociálně-právné ochrany dětí a jeho pracovníky. Následně tyto body reflektuje optikou etických fenoménů, jako je svoboda, odpovědnost, svědomí a subsidiarita. Práce je formována jdnak teoretickými východisky, ale vychází také z analýzy rozhovorů s klientem a sociální pracovnicí.
Analýza individuálních vzdělávacích plánů žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Žáková, Martina ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Tématem diplomové práce je problematika procesu individuálních vzdělávacích plánů žáků se zdravotním postižením a jejich významu pro pedagogickou praxi, ale také pro rodičovskou veřejnost a žáky samé. Teoretické kapitoly pojednávají zejména o přípravě, plánování a realizaci vzdělávacího procesu s využitím individuálního vzdělávacího plánu. Jinými slovy se snaží postihnout postup při vzdělávání žáků se speciálními potřebami a především žáků integrovaných. Dále práce zmiňuje některé principy při vzdělávání žáků podle individuálních vzdělávacích plánů, které by měly být v souladu s právními předpisy pro vzdělávání žáků v této oblasti a respektovat některé zásady, které by měly vést k vytvoření skutečně optimálních podmínek i klimatu pro výuku a integraci těchto žáků. Praktická část potom zjišťuje, jakou nejčastější podobu a informační charakter mají individuální vzdělávací plány integrovaných žáků jedné školy. Podkladem pro tato zjištění jsou dílčí výstupy z obsahové analýzy zkoumaného souboru Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.